Organizacja
Organami Poradni są:
- Dyrektor
- Wicedyrektor
- Rada Pedagogiczna
specjaliści: psychologowie, pedagodzy , pedagodzy specjalni, logopedzi, neurologopedzi terapeuci SI i doradca zawodowy
Poradnia zatrudnia także lekarza oraz 5 pracowników administracji i obsługi.
Godziny pracy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 24:
- poniedziałek – piątek, godz. 8.00 - 20.00
- sobota, godz. 9.00 - 14.00
Organizacja przyjmowania klientów:
- Poradnia udziela dzieciom, od momentu urodzenia, i młodzieży pomocy psychologiczno- pedagogicznej oraz pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, udziela rodzicom
i nauczycielom pomocy psychologiczno- pedagogicznej związanej z wychowaniem
i kształceniem dzieci i młodzieży, a także wspomaga przedszkola, szkoły i placówki
w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. - Poradnia jest placówką publiczną i korzystanie z jej pomocy jest dobrowolne i nieodpłatne.
- Dzieci i młodzież do ukończenia 18 roku życia zgłaszają rodzice/prawni opiekunowie;
w przypadku uczniów pełnoletnich pomoc udzielana jest na ich indywidualny wniosek. - Zgłoszenia mogą być dokonywane osobiście, telefonicznie lub mailowo.
- Recepcja wyznacza termin pierwszej wizyty. Decyzję o potrzebie przeprowadzenia badań diagnostycznych podejmuje psycholog prowadzący w porozumieniu
z rodzicem/opiekunem prawnym/pełnoletnim uczniem podczas pierwszej wizyty. - Badanie psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne niepełnoletnich poprzedzone jest wywiadem z rodzicem.
- Proces diagnostyczny prowadzony jest przez specjalistów poradni w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka, jego możliwości psychofizycznych oraz wyjaśnienia mechanizmów funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu i wskazania sposobu rozwiązania tego problemu.
- W uzasadnionych przypadkach rodzice są proszeni o wykonanie dodatkowych badań dziecka poza poradnią. Zgodnie z zapisami prawa pracownicy poradni psychologiczno - pedagogicznych mogą oczekiwać zaświadczeń o stanie zdrowia dziecka/ucznia wydawanych przez lekarzy prowadzących dziecko, lekarzy specjalistów.
- Po przeprowadzeniu badania odbywa się rozmowa z rodzicem/prawnym opiekunem. Omawiane są wyniki badań, udzielane są wskazówki dotyczące koniecznych działań postdiagnostycznych, postępowania z dzieckiem.
- Na pisemny wniosek rodzica może zostać wydana opinia lub informacja o wynikach diagnozy przeprowadzonej w poradni.
- Poradnia wydaje opinię na pisemny wniosek rodzica dziecka albo pełnoletniego ucznia, którego dotyczy opinia, w terminie nie dłuższym niż 30 dni, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w terminie nie dłuższym niż 60 dni, od dnia złożenia wniosku.
Orzecznictwo
- W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 24 powołany jest Zespół Orzekający.
Działa on na zasadach określonych w rozporządzeniu MEN z dnia 7 września 2017 r., w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające, działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z dnia 14 września 2017 r. poz. 1743)
Zespół Orzekający PPP24, wydaje orzeczenia o potrzebie:
- kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży:
- niepełnosprawnych ruchowo w tym z afazją,
- z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym,
- z autyzmem, w tym z Zesołem Aspergera,
- niepełnosprawnościami sprzężonymi,
- niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem,
- zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo
- w stopniu głębokim,
- indywidualnego nauczania.
Zespół orzekający wydaje także opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju (WWR) dla dzieci ze stwierdzoną niepełnosprawnością, które nie rozpoczęły realizacji obowiązku szkolnego.
Ważność orzeczeń:
- orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przed 1 września 2017 roku na okres:
- I etapu edukacyjnego – zachowują ważność do czasu zakończenia kształcenia w klasie IV szkoły podstawowej;
- II etapu edukacyjnego – zachowują ważność do czasu zakończenia kształcenia w szkole podstawowej.
USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe1)
- orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania wydane przed dniem 1 września 2017 r na okres:
- I etapu edukacyjnego – zachowują ważność do czasu zakończenia kształcenia w klasie III szkoły podstawowej;
- II etapu edukacyjnego – zachowują ważność do czasu zakończenia kształcenia w klasie VI szkoły podstawowej;
- kształcenia w szkole podstawowej – zachowują ważność do czasu zakończenia kształcenia w klasie VI szkoły podstawowej.
Podstawa prawna:
Art. 312 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe ( Dz. U.2017 r. Poz. 60)
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 08-10-2020 - Edycja treści
- 25-09-2020 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 109